‘Will Die Welt acknowledge it was wrong?’ Head of RT in Germany asks newspaper after courts rule it published lies about outlet | WHAT REALLY HAPPENED X-Frame-Options: DENY X-Frame-Options: SAMEORIGIN

‘Will Die Welt acknowledge it was wrong?’ Head of RT in Germany asks newspaper after courts rule it published lies about outlet

The head of RT in Germany has challenged Die Welt to take responsibility for publishing untruthful facts harming RT DE’s reputation. The claims were made in a column about alleged Russian disinformation printed by the newspaper.

Dinara Toktosunova, head of RT in Germany, called out the influential media giant Axel Springer’s daily publication on Wednesday, citing two injunctions ordered by German courts. Both rulings dealt with the same opinion piece published by Die Welt last month, which was highly critical of the channel and made several claims that RT DE found objectionable. The district court in Berlin and Frankfurt sided with the channel, agreeing that the column stated untruthful facts about RT DE.

“I hope our colleagues will have the dignity to acknowledge their mistake,” Toktosunova said on social media.

Comments

SHARE THIS ARTICLE WITH YOUR SOCIAL MEDIA